A DIVAT ÉS A KAPCSOLAT – A hétköznapokban, akár a munkánk kapcsán, akár egyéb, véletlenszerű szituációkban, mindennapi jelenség, hogy új embereket ismerünk meg. Az első benyomás fontos, de azért nem lehet az egyén tulajdonságait csak ebből biztonságosan leszűrni. Mindenesetre a legelsők egyike, amit megnézünk, az összhatás, a ruházat. Akaratlanul is, de ha az illető hasonló márkát, színt vagy fazont visel, mint amilyet mi is kedvelünk, általában

automatikusan szimpatizálni kezdünk vele, talán még meg is jegyezzük, ami további ajtókat nyithat a kommunikációban.

  • Ne feledjük, hogy az öltözködésünk a meglévő kapcsolatainkra, a párkapcsolatunkra is erőteljesen kihat. Érdekes tapasztalat az is, hogy egy idő után fokozottan törekszünk arra, hogy ugyanúgy tetszünk a párunknak, mint a kapcsolat elején. S, habár csak formalitásnak tűnhet,  fontosnak tartom, hogy alkalmanként kiöltözzünk – magunknak és egymásnak is.

Hangulat, időjárás, alkalom

De mégis mi szerint döntünk arról, hogy reggel mit veszünk fel? A hangulat, időjárás és az alkalom a három döntő tényező. Az őszi és téli hónapokban hajlamosak vagyunk inkább a sötétebb tónusok választására, szinte teljesen szürkébe és feketébe burkolózunk. Én is ezt teszem, de emellett nem feledkezem meg a feltűnő kiegészítőkről; egy színes sál, fülbevaló vagy egy élénk rúzs teljesen megváltoztathatja az összhatást és természetesen a hangulatunkat is.

Fontos tudnunk, hogy milyen hatást akarunk kelteni megjelenésünkkel, illetve hogy „hitelesen” tudjuk-e viselni azt, amit felveszünk. Egy üzleti megbeszélésre például jó lehet a következő szett:

  • klasszikus fekete-fehér ruha, melyet egy fekete karcsúsított műbőrdzsekivel, fekete táskával és cipővel, illetve szürkés-rózsaszínes sállal egészíthetünk ki. Elegáns, nem hivalkodó, mégis figyelemfelkeltő.

„A divat változik, a stílus örök” (Coco Chanel)

Fontos, hogy amit viselünk, összhangban legyen a személyiségünkkel és az adott hangulattal. Ennek megfelelően válasszuk ki a”divatos” ruhadarabokat. S, hogy mit jelent „divatosnak” lenni? Többnyire csupán annyit, hogy követjük az adott év trendi színárnyalatait és szabásait, ami természetesen korántsem jelenti azt, hogy az majd mindenkinek jól áll és azt kell viselni. Mint az élet minden területén, itt is az arany középutat kell megtalálni. Így jutunk el az igazi célhoz, stílusunk kialakításához; ebbe a fogalomkörbe tartozik mindaz, amit az „egyéniségünk”, a „kisugárzásunk” szavakkal fejezünk ki. Ezt egészítjük és teljesítjük ki az adott időjárásnak és alkalomnak megfelelő ruhadarabokkal, majd az ebből az egészből  kiolvasható üzenethalmazt hordozva indulunk neki na napnak – öntudatosan és csinosan.

Őszy-Tóth Eszter Anita Bécsben élő  divattervező