FURMINT FEBRUÁR 2011 – Ha már február!

HOL VAN MÉG a jövő évi hó, s hol van még a jövő évi Furmint Fesztivál? Nem is olyan messze tőlünk! Az történt, hogy médiapartnerem, a Vinoport most éppen egy pályázat eredményhirdetésére hívott, s – Oh, nehéz élet! – furmintokat is kóstoltatott, mégpedig jókat. Ezen az összej9övetelen kiderült, hogy szép számmal jelentkeztek a pályázatra és az is kiderült, hogy éppen egy Tokaji grafikus nyerte meg a Furmint Február logópályázatát. Szentirmai Zsolt lett az első

a második helyezett Fejér Anna (a képen jobbra), a harmadik pedig Ulrich Sára (a képen balra) lett. A Furmint Február néven 2010 februárjában életre hívott programsorozat lényege abban áll, hogy a benne részt vevő éttermek, borkereskedések, pincészetek saját lehetőségeiket és kreativitásukat kihasználva, egyszerre hívják fel vendégeik, vásárlóik figyelmét erre, a mindannyiunk által kiemelkedőnek tartott szőlőfajtára. Mondhatjuk úgy is, a jó cél érdekében együtt iszunk furmintokat ebben a téli hónapban.

A bevezető évnek tekintett 2010 után, jövő év elején az ötletgazda Vinoport.hu még több emberhez szeretné eljuttatni a furmintfogyasztásra buzdító üzenetet. A mind több partner bevonása érdekében szükségesnek tűnt egy logó létrehozása, ezért augusztus végén a szervezők pályázatot hirdettek, amelyen 83 grafikus és grafikus jelölt indult el, közel 200 munkával. A zsűri egy személyes találkozón három logót emelt ki a beküldöttek közül, amelyek Ipacs Géza javaslatai alapján kerültek átdolgozásra. Végül a visszaküldött három pályázat közül Szentirmai Zsolt műve bizonyult a legjobbnak.

A tervező koncepciója: a logó kialakításakor a két f-betűből indult ki, de ezeknél sok más indulóval szemben, írott változatukat tekintette kiindulópontnak, különösen, mert azok sujtásokra, szőlőindákra emlékeztette őt. A két karakter azonban magában nem mutatott elég jól, így a fiatal grafikus egy körrel kombinálta őket, amely egyben egy szőlőbogyó szimbólumaként is felfogható. A képi elem mellett megjelenő Furmint Február felirathoz a tervező egy kemény, modern betűtípust választott, amely a furminthoz hasonlóan határozott karakterrel bír.

A Furmint Február 2011 előkészületeinek csak egyik részét jelenti a logópályázat, e mellett a szervezők már felvették a kapcsolatot a korábban együttműködőkkel és több új partnerrel is. A Furmint Február programjainak összefogója, a Vinoport.hu különösen fontos eredménynek tartja, hogy a Furmint Február 2011-hez csatlakozási szándékát jelezték a legfontosabb bornagykereskedők, így együttesen népszerűsíti majd a furmintból készült borokat jövő februárban a Bortársaság, a Bor és Más, az In Vino Veritas, a Monarchia, a Terroir Club és a Zwack Izabella Borválogatás.

  • A szervezők január végéig várják a kezdeményezéshez csatlakozó éttermek, borkereskedések, pincészetek jelentkezését. Csatlakozzatok!

Csíki Sándor♣

Be Sociable, Share!
A bejegyzés kategóriája: bor, borász, Hírek
Kiemelt szavak: , .
Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.