LIDL – tízmillió Facebook rajongóval az első (2014)

social-mediaA LIDL az európai élelmiszer-kereskedelmi hálózatok közül elsőként érte el a 10 milliós Facebook közösséget. A Lidl közösségi oldala mérföldkőhöz ért. A rajongók száma 2014. február 27-én átlépte a tízmilliót. Ezt támasztotta alá a „Lidl Now #1 European Food Retailer on Facebook” című tanulmány, melyet a Socialbakers médiafigyelő hozott nyilvánosságra  a közelmúltban. 2011 szeptemberében egyszerre hét országban is megjelent a Lidl a közösségi médiában. Ezek az országok:

Nagy-Britannia, Spanyolország, Írország, Hollandia, Horvátország, Románia és Finnország. Őket csak a németországi Lidl Facebook profiljának megjelenése előzte meg. 2013 áprilisáig, lépésről lépésre minden Lidl-ország csatlakozott a Facebookhoz egy-egy önálló rajongói oldallal. A Lidl-nek jelenleg 26 Facebook vállalati profilja és 10,2 millió fős online közössége van, az átlagos népszerűségi index pedig 5,9%. Így a Lidl 2,5 éves nemzetközi Facebook jelenléttel az európai élelmiszer-kereskedelmi hálózatok közül az első helyen áll, míg világviszonylatban a második helyet mondhatja magáénak.

  • A Lidl azonban nem csak a rajongók számát tekintve áll a rangsor élén: a tanulmány azt is alátámasztja, hogy a Lidl rendelkezik a legnagyobb aktivitással és továbbra is a legtöbb jelölést igazolja vissza. A Socialbakers teljes összeállítása itt érhető el. 

„A Facebook az elmúlt 2,5 évben a Lidl vállalati kommunikációjának kiemelt platformjává vált.” – nyilatkozta Andreas Brückner, az MRM Worldwide nevű ügynökség üzletvezetője. „A siker abból a professzionalitásból adódik, amellyel a Lidl a közösségi médiát használta. Ahelyett, hogy a Facebook-on csak reklámoznának, a Lidl ezt a csatornát arra használja, hogy nyíltan és tisztán kommunikáljon a vásárlókkal.” A Lidl a klasszikus nyereményjátékok mellett a rajongókat más területen is aktívan bevonja: az online közösséggel együtt új termékeket találtak ki (crowdsourcing) és már adománygyűjtést is szerveztek (crowdfunding). A kínálat kialakításában is kikérik a közösség véleményét. Néhány Lidl országban már előfordult, hogy a rajongók döntése alapján választották ki, melyik árucikk kerüljön fel a polcokra.

„A Lidl nagyon komolyan veszi vásárlói véleményét. Az innovatív tartalmak mellett véleményem szerint ez aktivitásuk sikerének egyik kulcsa.” – vélekedik Andreas Brückner. „Facebook tevékenységeink a jövőben is az innovációt, a vásárlókkal való kapcsolattartást és az átláthatóságot fogják szolgálni.”

A Lidl

A Lidl alapítása a 30-as évekre nyúlik vissza Németországba. Mára már Európa legnagyobb diszkont élelmiszerkereskedelmi hálózatát tudhatja magáénak. A Lidl Magyarországon 2004-ben jelent meg piaci szereplőként, mikor első logisztikai központját és 12 üzletét is megnyitotta. Mára már országszerte 159 áruháza, 3 logisztikai központja és közel 3500 dolgozója van.  Az elmúlt néhány évben a diszkont élelmiszerkereskedelmi hálózatok között átvette a vezető szerepet és az első 10 között szerepel az üzletláncok rangsorában is (napi fogyasztási cikkek kis- és nagykereskedelmében). A Lidl az 1400-at is meghaladó termékeinek beszerzésekor különös figyelmet fordít a magyar beszállítókra, a magyar gazdaság támogatásának és fejlesztésének jegyében, hiszen ezen termékek döntő része számos európai Lidl áruház polcain is megtalálható.

A Lidl Magyarország Facebook profilja

A Lidl Magyarország 2012 márciusában jelent meg a Facebook-on és másfél év elteltével az ország harmadik legtöbb rajongóval rendelkező élelmiszer-kereskedelmi lánca lett. 2013 őszén bekerült a magyarországi vállalati profilok top 10-es listájába, jelenleg 269.000 rajongót tudhat magáénak.

(A sajtóanyag alapján szerkesztette: Csíki Sándor♣)

Be Sociable, Share!
A bejegyzés kategóriája: Hírek
Kiemelt szavak: , , .
Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.